Saturday, February 18, 2006

Selamat Datang!

A thousand miles journey begin with the first step" - Kung Fu Tze

Setelah agak lama aku menyepikan diri daripada dunia penulisan, hari ini, sebagai hadiah sempena ulangtahun aku yang ke-24 (20 Februari), aku telah buat keputusan untuk menulis kembali - sebagai hadiah 'kedewasaan' (?) aku.

Terima kasih kepada Fathi Aris Omar (FAO), kerana sikap beliau yang tekun dalam menulis selalu jadi motivasi untuk aku. Sebenarnya aku bukan penulis (dalam erti kata yang mudah difahami). Aku hanya seorang anak muda yang percaya bahawa 'kami' (dalam konteks aku sebagai orang muda) bukan beban kepada masyarakat (umumnya) sebaliknya kami punya peranan yang sering diasir kerana 'jiwa muda' kami. Jiwa muda inilah yang sering gagal aku terjemahkan dengan kata-kata dan laku. Kerana kita sering sinis dengan anak muda yang percaya jiwa mudanya harus bebas menelah dunia untuk diwarisi.

Syukur kepada ALLAH S.W.T. dan terima kasih kepada manusia yang menemukan teknologi ini untuk memberi aku ruang bebas (?) untuk meluahkannya.

Tumpang muda (atau ayat 'buku teks' - muda datang sekali). Untuk kita semua terus hidup, saling menyayangi, belajar dan mengajar serta meninggalkan yang baik untuk generasi akan datang.

Selamat datang!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home