Wednesday, July 04, 2007

Lesu


"Alhamdulillah.." kata-kataku sebaik tiba di Kuala Tahan 4 pagi, 30hb Jun 2007.

Sedar tak sedar sebulan blog ini lesu. Lesu dalam erti kata tidak ada posting dibuat oleh aku. Jun pada aku bermula titik tolak (turning point) baru (atau mungkin hanya penyegaran semula?)

Akhir Mei aku sibuk dengan persediaan MASUM. Persediaan yang mungkin tak seberapa berbanding dengan pengalaman aku dulu. Permainan catur di UPM masih mencari tapak..yang kekal setia bersemangat nyata pencinta sejati permainan ini. Masih aku ingat tahun 2000 aku pernah menyoal sikap acuh tak acuh pegawai sukan UPM masa tu kerana melayan permainan catur sebagai sukan kelas kedua. 7 tahun bermain untuk negeri di peringkat kebangsaan dan sekali pernah menghadiri pemilihan bawah 15 kebangsaan, aku waktu itu memang fanatik.
Selesai MASUM di USM dengan pencapaian kumpulan yang agak kurang memberangsangkan, yang aku temui ialah semangat untuk terus bermain catur. Tidak banyak perubahan berbanding dulu dari pemerhatian aku, cuma mungkin aku perlu banyakkan fokus. Selesai MASUM aku pulang ke kampung seminggu mahu menghirup udara lain selain pastinya berjumpa keluarga.

Pulang ke UPM awal Jun aku naik Gunung Nuang bersama 6 orang rakan dan kenalan. Saat ini aku dapat sedikit kecederaan, aku sedar mungkin kerana persediaan fizikal aku tidak cukup.

Jun adalah bulan penuh makna, hari lahir adik2 aku, teman2 yg istimewa. Sengaja aku layangkan sms kepada seorang rakan yang sudah lama tidak bersua dan berborak. Kebetulan 20 Jun aku ingat sebagai hari lahir Putera William, begitu kami selalu mengusik dia. Dan nyata dia sangat terharu aku masih mengingatinya sedangkan selesai sekolah 7 tahun lalu kami tidak pernah berutus khabar.

Dan akhir Jun aku mendaki Gunung Tahan untuk sekian kalinya. Merentas dari Merapoh pada 23 Jun 2007 hingga Kuala Tahan pada 30 Jun 2007..

Dan aku kembali lesu..selepas 1 minggu mengharungi ekspedisi - tempat aku bermuhasabah. Aku akan kembali menulis lagi..seusai aku dari menghadapi demam, batuk dan selesema ini.
Sudah tentu ulasan politik dan cerita2 negara kota akan kembali menghias blog ini lagi..

7 Comments:

Blogger Farahz said...

ish teringin nak turun kuala tahan..

4:35 PM  
Blogger the indie story said...

Saudara Amin yang dihormati, semoga dirahmati Allah swt sekeluarga hendaknya...

Izinkan hamba mencelah, dengan izin tuan punya blog.

KEPADA SEMUA BLOGGER YANG DIKASIHI BERSERTA ORANG AWAM. Anda semua dijemput hadir ke :

"INTERNATIONAL ISLAMIC FAIR 2007 YANG AKAN BERLANSUNG ESOK DI PWTC,KL...DARI 27 -29 JULAI.

KEDATANGAN ANDA SEKELUARGA BERSERTA RAKAN TAULAN AMAT DIALU-ALUKAN. BERILAH SOKONGAN KEPADA SATU-SATUNYA PESTA ISLAM ANTARABANGSA YANG ADA DI BUMI MALAYSIA INI. SOKONGAN ANDA AMAT DIPERLUKAN UNTUK MENJAYAKAN PRODUK, PERKHIDMATAN DAN HIBURAN CARA ISLAM YANG KAMI ANJURKAN. PADA HARI SABTU MALAM AHAD NANTI PIHAK KAMI AKAN MENGADAKAN KONSERT CARA ISLAM BESAR-BESARAN DI MATRADE HALL, JALAN DUTA. KONSERT AKAN BERMULA PADA PUKUL 9 MALAM HINGGA 11 MALAM.

ANTARA ARTIS LUAR NEGARA YANG AKAN MEMBUAT PERSEMBAHAN ADALAH MUHAMMAD AL HUSAYAN DARI KUWAIT, MILOUD DARI FRANCE DAN AA'SHIQ AL RASUL DARI UK. KUMPULAN NASYID HIJJAZ JUGA AKAN TURUT SERTA. TIKET KONSERT BOLEH DIDAPATI DISANA ATAU DI PWTC REGISTRATION COUNTER. tq.

#Kepada saudara Amin kedatangan saudara ke PWTC bersama famili, saya anggap sebagai satu tanda sokongan. Saya secara peribadi amat berbesar hati...

Ayuh kesana! SOKONG ISLAM! Macam-macam ada...

Brother Anwar Arabi

12:07 AM  
Blogger the indie story said...

Untuk keterangan lanjut sila layari

http://sabapersonalalbum.blogspot.com/ (weblog tak rasmi)

atau boleh terus masuk ke : .IIF4ummah.com atau .IIFportal.com

Brother Anwar Arabi

1:22 AM  
Blogger Sunan_Jati said...

disini sunan ingin mengucapkan slamat menyambut hari kemerdekaan.. errr

merdeka...!!!!!

ngehehhehe ....

11:50 AM  
Blogger me,myself n all around da world said...

ni bulan merdeka amin, ko kena byk menulis. wajib dimulakan dgn pujian kpd pemimpin2 terdahulu.

4:20 PM  
Blogger Najwan Halimi said...

amin,

lesu lagi ke?

blog pun lesu nii..

8:06 PM  
Blogger 1 said...

hai, tak menikah pun lesu. buat apa tu?

6:15 PM  

Post a Comment

<< Home