Tuesday, June 13, 2006

Berita Kepada Kawan

"Hidup ke lagi blog ini? Kalau tidak kita talqinkan saja!" komen Khalid Jaafar dalam ruangan komen blog aku.

Pertamanya aku nak ucap terima kasih kepada kawan-kawan yang masih sudi jengok blog aku yang dah lama juga tak dikemaskini. Kalau kawan-kawan perihatin, aku dah nyatakan kekangan semasa yang ada.

Aku sempat tinggalkan beberapa pesan di blog Pak Khalid khususnya, hanya sekali aku berpeluang akses ke internet semasa di Tokyo, Jepun. Itupun kerana pihak hotel menyediakan ruang itu secara percuma.

Semasa aku menulis ini, aku sedang menguruskan laporan akhir kunjungan ke Jepun tempoh hari untuk dipersembahkan kepada penaja bersama kami. Sebetulnya aku berada di Lumut sejak pulang dari Jepun kerana menguruskan pengambilan data projek tahun akhir aku.

Di kesempatan 'lari' ke UPM untuk tugasan yang aku nyatakan tadi, maka aku ambil peluang untuk 'menghidupkan' blog ini.

Harap kawan-kawan sedia maklum.

Banyak juga yang aku terlepas antaranya berita Pilihan Raya Negeri di Sarawak, percakaran Tun Dr M dan Pak Lah dan lain-lain. Ah, jangan terpesona sangat dengan realiti politik semasa. Kan kita sedang merayakan Piala Dunia?

Haha..aku sangat kecewa tengok kekalahan Jepun semalam. Tahun ini pasukan pilihan aku adalah England walaupun perlawanan pertama mereka sangat mendukacitakan. Antara pasukan lain yang aku pilih untuk pergi jauh ialah Belanda seperti biasa dan juga Argentina. Jerman? Aku suka kalau mereka turut serta dengan tiga pasukan di atas untuk ke separuh akhir.

Ada apa dengan Brazil? Haha..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home