Wednesday, June 14, 2006

Konichiwa 3

"Jepun penting untuk dilibatkan dalam Kumpulan Ekonomi Asia Timur (EAEG)" kataku, tanda setuju dengan pandangan (Tun)Dr.M

Hari kedua, 22 Mei. Aku bangun pukul 5 pagi. Solat Subuh. Haha..rupanya di Jepun pukul 5 pagi itu sudah Subuh Gajah! Di sana 3.30 pagi sudah mula terbit matahari! Tapi aku tengok aktiviti harian mereka tetap bermula sekitar pukul 8 pagi. Maksudnya aku kena bangun dan tidur semula..wah, tolak rezeki ni. Tidur malam pukul 12, bangun pukul 3..mabuk tak payah minum pun.

Kami ke College of Bioresources Science, Shonan Campus, Nihon University. Kira macam UPM di Malaysia la. College ni fokus kepada Pertanian, Perhutanan dan lain-lain. Nama pun Bioresources. Disambut meriah dengan diberi pen Pilot dan Jam Citizen khas. Duduk mendengar kuliah dari Prof-prof (bukan Prof. Madya atau Dr!), kami didedahkan dengan pelbagai hal berkaitan pengurusan alam sekitar di Jepun dan hal-hal berkaitan. Memang menarik. Kami di sana selama 2 hari, berulang-alik dari hotel.
____________________________________

Maaf aku tak dapat sambung tulisan tentang Jepun buat masa ini kerana perlu bergegas ke hutan untuk urusan pengumpulan data projek tahun akhir aku. Akan datang aku akan sambung..ada lagi hal-hal yang menarik!

9 Comments:

Blogger Khalid Jaafar said...

Di Jepun ada pengikut Hizb al-Tahrir tak?

3:25 PM  
Blogger Aqil Fithri said...

pengikut PAS adalah, kan Min? PAS global aper :-) hahaha :-)

9:58 PM  
Blogger Aqil Fithri said...

pengikut PAS adalah, kan Min? PAS global aper :-) hahaha :-)

9:58 PM  
Blogger Khalid Jaafar said...

Macam tu jalan telawi lantik kau jadi duta global Islam Tanwirilah!

10:09 AM  
Blogger Amin Ahmad said...

haha..Tuhan dah lantik kita jadi khalifah..tak payah sesiapa nak lantik. Amacam? Kenyataan tu ada bunyi macam anti demokrasi tak?

4:38 PM  
Blogger MDM FARAH FAIZURA said...

terus-terusan aja kamu bicar menegnai jepun

hingga aku fikir

aku udah berada di chiba untuk mencuba wasabi

terus menaiki shinseken ke osaka..

heheh


maaf aku buntu

3:05 AM  
Blogger Amin Ahmad said...

gembira tahu kalian masih terus ke sini. maaf aku punya ruang suntuk untuk terus bicara hingga kembali semula ke kampus..

harap dipanjangkan usia dalam taat..agar dapat terus bicara

10:02 AM  
Blogger Puan Ainon Mohd. said...

Assalamualaikum, tuan rumah!

7:01 AM  
Blogger Amin Ahmad said...

Wa'alaikumsalam

Baru balik daripada sebulan bermain dengan alam di hutan dan laut.

Jangan risau, ada banyak lagi yang akan ditulis, insyaAllah.

8:36 PM  

Post a Comment

<< Home