Sunday, October 15, 2006

Sahur Inklusif

"Abang pergi disko ke?" soalan cepu emas mekanik kereta kepada aku..

Semalam rancang untuk ikut serta dalam sahur inklusif. Tapi terencat di pertengahan jalan kerana kereta aku bermasalah. Tapi sempat la antara jam 11.15 malam hingga 1 pagi aku duduk bersama KOOL sebelum mekanik datang.

Ada beberapa hal yang buat aku gembira bila hadir iaitu tanpa tekanan, aku dapat melihat kawan-kawan yang bersunguh dalam jenaka dan jenaka dalam bersungguh untuk membangun hasrat negara Malaysia yang benar-benar merdeka dan baru. Bermula di Davis Corner, kami bergerak ke Pelita Nasi Kandar..umat manusia cukup ramai dan tentunya Bangsar kawasan yang penuh dengan gadis-gadis manis serta kereta-kereta elit.

Antara hal yang sempat aku kutip ialah isu penterjemahan tidak dijalankan dengan serius di Malaysia sebab orang hanya tunggu ada projek baru nak terjemah. Dan Mus sini bila menyatakan bahawa "jangan cakap orang lain, kawan-kawan yang rapat dengan kita pun belum cukup serius". Dan aku rasa terpukul..tapi perlahan aku akui cita-cita menterjemah ini memang ada, dan aku pasti satu hari nanti aku akan berupaya menterjemah buku-buku penting. Aku akui faktor Bahasa Inggeris yang tidak cukup mantap, hanya sekadar cukup makan (walaupun SPM aku dapat 3) menyebabkan kerja menterjemah jadi sangat perlahan hingga jadi bosan.

Lain-lain lebih banyak borak santai tentang kerja, bola sepak, bahasa, buku dan masalah kereta aku!! Arghh..begitu mengganggu!

Aku gembira ke Bangsar, bukan kerana gadis-gadis genit yang ada dan tipikal pandangan orang kepada pengunjung Bangsar (seperti kata mekanik yang aku kutip di atas)..tetapi kerana Bangsar menjadikan aku rendah dan sedar diri (humble) bahawa ruang untuk kemajuan itu cukup luas dan banyak.

Pilihannya di tangan aku!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home