Sunday, March 19, 2006

Fikiran Saya

"If you love your universities, you must let them free" - Prof. Madya Dr. Azmi Sharom, Timbalan Dekan, Fakulti Undang-Undang, Universiti Malaya, surat terbuka kepada Dato' Mustapha Mohamed, Menteri Pengajian Tinggi.

Hari ini aku dimaklumkan siaran semula dalam bentuk penuh fikiran aku yang dinyatakan di dalam Forum Maya di UmmahOnline seperti yang pernah aku ceritakan sebelum ini.

Memandangkan forum ini telah berlalu lebih kurang setahun, maka ia mungkin sedikit keluar daripada perkembangan terkini. Tapi aku percaya jika ada begitu tidak banyak.

Suka juga aku nyatakan di sini satu surat terbuka Prof. Madya Dr. Azmi Sharom, Timbalan Dekan Fakulti Undang-Undang, Universiti Malaya kepada Dato' Mustapha Mohamed, Menteri di Kementerian Pengajian Tinggi seperti yang disiarkan di The Sun pada 11 Mac 2006 sangat aku alukan. Aku tidak mahu katakan surat terbuka itu satu hal yang telah memenuhi semua persoalan di universiti, tetapi sebagai permulaan ia baik untuk dunia akademik itu sendiri.

Selamat menikmati!

2 Comments:

Blogger Aqil Fithri said...

salaam,
siap buat promosi blog ko lagi kat wawancara ko di ummahonline.com tu:-) lepas ni tak menang tanganlah ko menulis. ramai yg jengah tumpangmuda :-) jelesnya :-)

3:33 PM  
Blogger Amin Ahmad said...

haha..ye ke? tq aqil. lagi bagus jama' perspektif..akan lebih membantu (moga begitu).

7:35 PM  

Post a Comment

<< Home